de Kaspische zee over - Reisverslag uit Bakoe, Azerbeidjan van Ruben Snater - WaarBenJij.nu de Kaspische zee over - Reisverslag uit Bakoe, Azerbeidjan van Ruben Snater - WaarBenJij.nu

de Kaspische zee over

Door: reizenderuben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

16 Juni 2008 | Azerbeidjan, Bakoe

Vanavond vlieg ik, weg van de Kaukasische landen, de Kaspische zee over, naar Ashgabad, Turkmenistan.
Ja Dick, een van die vreselijke landen. Morgenavond komt de groep aan, voor de eerste echte Zijderoute-reis van Sawadee!

De afgelopen dagen had ik het wat minder naar m'n zin. Ik vond de Baku-Azeri's tamelijk gesloten en op geld en op uiterlijk gericht. Maar, denk ik dan, wat moet je ook anders met zo'n sterke man, zo'n ijdeltuit, aan het roer. Van de tronie van de baas van dit landje kun je om de 200 meter een groot billboard verwachten, soms afgebeeld samen met z'n zoon.

Zo was er gisteren een groot feest hier aan de boulevard. Alles stond in het teken van meneer Aliyev. Zijn gezicht was 15 meter hoog als achtergrond op het podium best aanwezig. Maar ik zag met een grijns dat er vele toeschouwers naar mij zaten te kijken, ik toornde een kop boven iedereen uit.

Daarna doorgelopen en toen de muziek van het feest wegge-ebd was, hoorde ik andere tonen: geen synthesizer maar een simpele fluit, geen megabassen maar een oude trommel. Daar zaten op een bankje twee oude mannetjes te spelen, en af en toe kwamen er wat omstanders. En we klapten en we dansten. Dansen gaat hier voor mannen met de armen wijd, een beetje omhoog, knippend met de vingers, en flink door de knie-en. Erg leuk, jammer dat ik m'n camera niet bij me had.

Vanochtend had ik 'm wel bij me, toen ik al vroeg wakker werd. Om 4 uur al en vooral door de muggen kon ik niet meer slapen. Ik ben er maar uitgegaan, gaan Tai Chi'en op de pier, kletsend bij de zonsopgang. Daarna ontbeten, naar een internetcafe gerend, gezien dat Turkije van Tsjechie had gewonnen (wie wil de onderburen en Orhan in Marmara op de Kinkerstraat feliciteren?) en nog even gebeld met Leonie. Ik heb gelezen in de LP Centraal Azie dat het niet vaak voor zal komen, een goede verbinding in de Stan landen. Dus bij deze nog ff.

  • 16 Juni 2008 - 12:16

    Yvonne:

    Ha die Ruben! Toch maar weer de zijderoute dit jaar? Ik hoop dat de groep nu iets positiever is en dat je bijzondere avonturen gaat beleven! Geniet ervan en als je terug bent, misschien een keertje bijkletsen?
    X Yvonne

  • 16 Juni 2008 - 12:59

    Agnes:

    Hey hoi. Stel je krijgt er nog iets van mee: prettige wedstrijd vanavond en veel plezier de komende weken!

    groet uit 7huizen

  • 16 Juni 2008 - 16:21

    Jos Stijnen:

    Hee Ruben,
    Bedankt voor het doorsturen van de link naar deze site. Nu ga ik je volgen op de zijderoute. Volgens mij ken ik nog iemand in dat gezelschap. Doe haar de groeten. Veel plezier, veel avontuur en doe geen dingen die ik ook niet zou doen.

  • 17 Juni 2008 - 05:15

    Dick:

    Blijf niet te lang rondhangen!!!
    Wat een avonturen al. Ik hoop dat je een plezierige groep krijgt.
    Tai Chi-ze.
    Later babe............

  • 01 Juli 2008 - 21:15

    Cees En Ank:

    Hoi Ruben,
    Leuk dat je ons een bericht hebt gestuurd zo kunnen we thuis een beetje meegenieten van je avonturen. Is Sigrid die berggeit uit Patagonië? Doe haar dan de hartelijke groeten.
    We blijven jullie volgen!
    groeten van Cees en Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Azerbeidjan, Bakoe

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

Kirgizstan

19 Juni 2008

leider van de Turkmenen

16 Juni 2008

de Kaspische zee over

11 Juni 2008

fotoos

11 Juni 2008

Sjekkie
Ruben

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 717
Totaal aantal bezoekers 24101

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: