leider van de Turkmenen - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Ruben Snater - WaarBenJij.nu leider van de Turkmenen - Reisverslag uit Asjchabad, Turkmenistan van Ruben Snater - WaarBenJij.nu

leider van de Turkmenen

Door: reizenderuben

Blijf op de hoogte en volg Ruben

19 Juni 2008 | Turkmenistan, Asjchabad

Wie kan zich een voorstelling maken van Asjgabad, hoofdstad van Turkmenistan? Ik had niet op Google Earth gekeken, maar ik had het me niet veel anders voorgesteld dan de meeste ex-sovjet-steden: grijze gebouwen met chaotische balkons, brede straten, niks bijzonders. Maar sinds de onafhankelijk in 1991 heeft de leider van de Turkmenen er iets extra's aan willen toevoegen.

Alle nieuwe gebouwen zijn uit wit marmer opgetrokken. Toen ik in de nacht hier aankwam blinkte het wit me tegemoet. Voordat ik die architectonische bling-bling kon zien, moest ik eerst wel de douane door, daar waar niks duidelijk was, noch helder. Allerlei verschillende bedragen en uiteindelijk 16 dollar meer betaald dan het toch al belachelijke bedrag waarvan we dachten dat er voor een visum stond.

De volgende ochtend ben ik met Sigrid, een reisgenote die hier al was, en de plaatselijke gids Elena op stap gegaan en jeetje wat een protserigheid. Maar toen de groep hier eenmaal was zijn we naar de markt gegaan, en daar hebben we ook de niet-protserige Turkmenen ontmoet, leuk volk. Ik hoop dat het lukt om foto's te uploaden op dit pc'tje...

  • 19 Juni 2008 - 15:48

    Dick:

    Hey Ruben! Sinds ik slechts de 2007-'08 Saw.Gids heb, weet ik niet hoe dit jaar de Zijderoute tour-etc gaat. Hoe ga je van Turkmenistan naar China? En dan naar Kashgar en Turpan weer? Ik ben benieuwd.

  • 28 Juni 2008 - 19:29

    Grytsje Feddema:

    hoi ruben,wat een prachtige foto's;kan je dat leuke blauwe kastje niet voor me meenemen?heel veel plezier,tuut van memmie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkmenistan, Asjchabad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2008

Kirgizstan

19 Juni 2008

leider van de Turkmenen

16 Juni 2008

de Kaspische zee over

11 Juni 2008

fotoos

11 Juni 2008

Sjekkie
Ruben

Actief sinds 24 Mei 2008
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 24074

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: